Word jij het volgende PAC of BBM bestuur?

Geplaatst in Algemeen, Carrière op 29-03-2021

Beschrijving

Lijkt het jou leuk om een groot evenement te organiseren naast je studie volgend jaar? Dan is het PAC of BBM bestuur misschien wel wat voor jou! In dit artikel lees je meer informatie over beide besturen en de activiteiten die zij organiseren. 


English information below

Bestuur Stichting PAC Symposium

Heb jij ook zo genoten van het PAC symposium en lijkt het je leuk om dit volgend jaar ook te organiseren? Meld je dan nu aan voor het bestuur van stichting PAC! Het bestuur is prima naast je studie te doen, je hebt de kans om te netwerken en waardevolle ervaring op te doen! Je ontmoet nieuwe mensen en het staat ook nog goed op je cv! Het bestuur bestaat uit zeven functies: voorzitter, secretaris, penningmeester, commissaris acquisitie, commissaris locatie en logistiek, commissaris sprekers en commissaris website en vormgeving. Interesse? Stuur dan vóór 15 mei een mailtje naar bestuur.pac@gmail.com en wij nemen verder contact met je op. 


1. Voorzitter: 

De voorzitter zorgt voor het overzicht en houdt alle koppen bij elkaar. Je zorgt ervoor dat alle neuzen dezelfde kant op kijken en dat iedereen weet wat er te doen staat. Je maakt de agenda’s, leidt de vergaderingen en je brengt vorm in de planningen. 

2. Secretaris:

De secretaris houdt alles bij wat er gebeurt binnen het bestuur. Je maakt mooie en overzichtelijke notulen, je houdt de mail-inbox bij, je houdt het contact met verenigingen en je schrijft eventuele nieuwsbrieven. 

3. Penningmeester:

Als penningmeester ben je verantwoordelijk voor de financiële zaken rond het symposium. Je stelt een begroting en afrekening op en zorgt ervoor dat de inkomsten en uitgaven netjes worden bijgehouden.

4. Commissaris Acquisitie:

De commissaris acquisitie zorgt voor binnenhalen van geld. Je zorgt voor alle zaken die nodig zijn voor het doen van aanvragen en onderhoudt het contact met universiteiten, stichtingen en bedrijven. 

5. Commissaris Locatie & Logistiek:

Als commissaris locatie en logistiek ben je verantwoordelijk voor alle zaken op de symposiumdag zelf. Je regelt een mooie locatie, lunch en aankleding en zorgt voor een draaiboek zodat de symposiumdag vlekkeloos kan verlopen. 

6. Commissaris Sprekers:

De commissaris sprekers zorgt voor het uitnodigen van interessante sprekers. Je bent daarbij verantwoordelijk voor het binnenhalen van sprekers, het contact onderhouden en ervoor zorgen dat alle sprekers weten waar ze aan toe zijn op de dag zelf.

7. Commissaris Website en vormgeving: 

Als commissaris website en vormgeving kun je jouw creativiteit loslaten om de uitstraling van het bestuur en het symposium zo goed mogelijk te maken. Ook houdt de website en de social media accounts bij en maakt posters en flyers om het symposium te promoten. 


Bestuur BètaBanenMarkt Foundation

Lijkt het je leuk om de schakel te zijn tussen meer dan 1000 studenten en meer dan 55 organisaties? Solliciteer dan naar een functie binnen het 38ste bestuur van de Bètabanenmarkt! Stuur ons hiervoor een mail met je motivatiebrief en CV of als je vragen hebt: sollicitaties@betabanenmarkt.nl of bezoek https://www.betabanenmarkt.nl/en/about-us/board-interest/ voor meer informatie. 

The Bètabanenmarkt board is responsible for organizing the largest career event in Leiden, in addition to organizing a Bio Science Park Excursion. Ideally, the Bètabanenmarkt board consists of 7 students from different study associations from the Leiden University and Leiden University of Applied Sciences. The board members work an average of 15 to 20 hours a week for the foundation, which fluctuates based on approaching deadlines that must be met. Much of the organization is completed by the entire board, such as the acquisition, but each board member is assigned a specific position for which they are responsible.

There are 7 position to be filed for 2021-2022:

  • Chairperson

  • Secretary

  • Treasurer

  • Commissioner of Bio Science Park

  • Commissioner of Logistics

  • Commissioner of Promotion

  • Commissioner of IT


In addition, there are 2 extra functions that will be distributed among the 7 members:

  • Vice-chairperson
  • Commissioner of Acquisition



ENGLISH

Are you interested in organising a large event next year besides studying? Than you might be interested in becoming the next PAC or BBM board! This article will tell you about both boards and the activities that they organise. 

Board of Stichting PAC Symposium  

Did you enjoy the PAC symposium and would you like to organize it next year? You can now sign up to be part of the board of the PAC Foundation for 2022! Being a board member of the PAC Symposium is something that can be combined with your studies, you will get the opportunity to make new connections and gain valuable experience! You will get the chance to meet new people and it also looks great on your cv! Our board consists of seven functions: chairman, secretary, treasurer, commissioner of acquisition, commissioner of location and logistics, commissioner of speakers and the commissioner of website and design. Interested? Then send us an email at bestuur.pac@gmail.com before May 15th and we will contact you.


1. Chairman

The chairman keeps track of everything that is happening and keeps everyone aligned. You make sure everyone knows what they have to do and when it needs to be done. You lead the meetings, provide the agendas and keep track of the planning.

2. Secretary

The secretary manages all communications of the board. You provide the board with nice and clear records of the meetings, keep an eye on the e-mails, manage the communications with the study associations and write newsletters.

3. Treasurer

As treasurer you have the responsibility of all financial matters concerning the symposium. You make the budget and the settlement and you make sure that all incomes and expenses are neatly kept track of. 

4. Commissioner of acquisition

The Commissioner of acquisition is responsible for bringing in money. You make sure everything is done in order to apply for subsidies and you maintain contact with universities, foundations and companies. 

5. Commissioner of location and logistics

As Commissioner of location and logistics you are responsible for all matters on the symposium day itself. You arrange a nice location, lunch and decorations and make a script to make sure everything goes smoothly on the day of the event.

6. Commissioner of speakers

The Commissioner of speakers invites interesting lecturers for the symposium. You are responsible for arranging the lecturers and maintaining contact to make sure speakers know what they can expect on the day of the event. 

7. Commissioner of website and design

As the commissioner of website and design you can set your creativity free to give the board and the symposium a nice appearance. You update the website and the social media accounts and you make posters and flyers to promote the symposium.


Board of BètaBanenMarkt Foundation


Would you like to be the link between more than 1000 students and over 55 organizations? Then apply for a position for the 38th board of the Bètabanenmarkt! Send us an email at sollicitaties@betabanenmarkt.nl with your resume and motivational letter, or visit https://www.betabanenmarkt.nl/en/about-us/board-interest/ for more information.

The Bètabanenmarkt board is responsible for organizing the largest career event in Leiden, in addition to organizing a Bio Science Park Excursion. Ideally, the Bètabanenmarkt board consists of 7 students from different study associations from the Leiden University and Leiden University of Applied Sciences. The board members work an average of 15 to 20 hours a week for the foundation, which fluctuates based on approaching deadlines that must be met. Much of the organization is completed by the entire board, such as the acquisition, but each board member is assigned a specific position for which they are responsible.

There are 7 position to be filed for 2021-2022:

  • Chairperson

  • Secretary

  • Treasurer

  • Commissioner of Bio Science Park

  • Commissioner of Logistics

  • Commissioner of Promotion

  • Commissioner of IT


In addition, there are 2 extra functions that will be distributed among the 7 members:

  • Vice-chairperson
  • Commissioner of Acquisition